søndag 26. september 2010

Uke 38

Torsdag 23. Sept: I dag hadde det kommet inn et sikringsrør. Sikringsrøret, styres av en håndholdt kontroll. Kontrollen fungerte ikke, så det første jeg gjorde var å ta ut batteriene. De var oppladbare, men vi hadde ikke flere, så fikk ikke sjekket om batteriene var årsaken til at kontrollen ikke fungerte. Kan hende at kontrollen må skrus opp, for å sjekke om noen av loddingene er brutt osv. Men dette venter jeg med å sjekke til jeg finner ut om årsaken til at den ikke fungerer er batteriene ;)

Da dette var gjort fant jeg fram en jigg for boring av piper. Banket inn pipene og boret hull med et 4mm hardmetallbor.

HMS/Verneutstyr: Brukte vernebiller og hadde satt opp håret.

Da dette var gjort, gikk jeg til produksjonshallen og malte de siste vegg-bjelkene til prøvestasjonen. Maskerte først rundt bjelkene for ikke å grise maling på prøvestasjonen, deretter malte jeg. Måtte gå litt tidligere i dag, så rakk ikke å bli helt ferdig. Dette skulle jeg fortsette med i morgen.

Fredag 25. Sept: Til morgenen i dag, fortsatte jeg med kabelsettene. Loddet sammen de tre ledningene i den ene enden av kabelen. Denne enden skal settes fast i klypa.

I den andre enden skal ledningene ikke loddes sammen, disse skal loddes fast i hver sine kontaktapper. (Bilde under-venstre)Deretter ble plastikk hettene skrudd fast over loddeområdet.(Bilde under-høyre)

Gjorde ferdig en del ledninger :) Da klokken var 9, stengte verktøyburet og jeg gikk til produksjonshallen og gjorde ferdig malerjobben jeg begynte på i går. Til slutt, fjernet jeg maskeringstapen og skrapet vekk litt maling. Resultatet ble bra, og bjelkene fikk samme blåfarge som resten av rullebanene og bjelkene i fabrikken.

Da dette var gjort, monterte jeg en båndsliper ute i fabrikken. Festet ledning til veggen med stripsfester siden stikkkontakt-uttaket var på veggen, slik at ikke ledningen kom i veien. Deretter festet jeg anheng og beskyttelseglass over smergelskiva. Da dette var gjort var dagen over.

HMS/verneutstyr: Til loddingen brukte jeg maske, siden jeg brukte en loddetråd som laget en del blyholdig røyk, noe som over lengre tid kan føre til helseskader. Ved montering av båndsliperen, monterte og justerte jeg til beskyttelses-glass til smergelskiva og annheng til både båndsliperen og smergelskiva.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar