mandag 21. mars 2011

Uke 2

Tors 13. Jan:

Planlegging:
I dag fikk jeg i oppgave å montere avstivere på kasser som brukes i produksjonen. Kassene innholder skruer, muttere og diverse deler som brukes i ringkabelanleggene. Tyngden gjorde at kassene bulet på midten, avstivere skulle derfor monteres.

Avstiverene var maskinert hos Skien Verktøyindustri, så jeg lånte varebilen for å kjøre å hente disse.
  • Utstyr/verktøy jeg planla å bruke til oppgaven var: Drill, bitz for 6mm skrue, Ø6,2 bor
  • Planla rekkefølgen på arbeidet: Måle opp, merke punkt, bore hull, skru fast avstiver.

Utførelse:
Etter at jeg hadde hentet avstiverene tok jeg de med til produksjonshallen.

Det første jeg gjorde var å merke opp hvor hullene skulle bores på alle kassene. Deretter fant jeg fram drillen og bore Ø6,2 huller i alle kassene. Til slutt, skiftet jeg til et bitz for 6mm skrue og skrudde inn M6 skruer med skiver på hver sin side av kassene. (Bilder kommer)

Vurdering:
Alle kassene fikk montert avstivere. Avstiveren hjalp, kassene bulte ikke lenger og ble stivere. Resultatet ble derfor bra.

Konklusjon:
Ikke noe å tilføre her :)

HMS/Verneutstyr:
Brukte briller til boringen i kassene :)

Oppgaven er knyttet til læreplanmålene:

  • velge og bruke bearbeidingsmaskiner til dreiing, fresing, boring, brotsjing, honing, platearbeid og rørarbeid etter spesifikasjoner og kundens krav til kvalitet
  • sette sammen, modifisere og teste mekaniske komponenter i tråd med spesifikasjoner


Fredag 14. Jan:

I dag hadde jeg fri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar