torsdag 8. juli 2010

Uke 27

Mandag 5. Juli: Til morgenen i dag forsatte jeg med jordingstappene. Avrundet begge endene på kobbeplate nr. 2 på båndsliperen. Deretter merket jeg opp to huller i hver ende på begge kobberplatene og boret dem. Da dette var gjort var jordingstappene klare til å loddes fast til kobberplatene.

Jeg skrudde på gassen på flaskene og tente så jeg fikk flamme, deretter skrudde jeg opp oksygengassen på brennerhåndtaket. Jeg justerte mengden brenngass og oksygengass til jeg fikk en blå "vesende" flamme. Deretter varmet jeg rundt loddeområdet og i sprekka. Etter litt varming plasserte jeg sølvlodde-pinnen i sprekka. Da smeltet sølv-loddetinnet og gikk ned i sprekka. Da dette var gjort, snudde jeg den og loddet på den andre siden. Til slutt sandblåste jeg jordingstappene.

Resultatet ble bra :)
Da dette var gjort, monterte jeg :)



Tirsdag 6. Juli: I dag monterte jeg mange forlengerne til en utløsermekanisme for palleskuffer. Det første jeg gjorde var å sette M10 skruer, skiver og låsemuttere i forlengerne.

Da dette var gjort, tok jeg med meg forlengerne og fastnøkler på sparkesykkelen og dro til produksjonshallen å monterte dem :D

Etter dette hadde jeg ingen gitte arbeidsoppgaver, så jeg dreide litt :) Materialet jeg dreide i var kobber. Jeg dreide enden kon til en spiss, boret hull og laget diverse detaljer:)


Onsdag 7. Juli: I dag hadde jeg fri.


Torsdag 8. Juli: Til morgenen i dag laget jeg ferdig tennene på en tang. Det gjensto litt sliping før tennene passet bra i sporet på vakumflaskene som den skal brukes på ;)

Deretter gikk jeg å leverte den til de som skulle bruke den i produksjonen :)
Resten av dagen ble det litt rydding.

Fredag 9. Juli: Til morgenen i dag kom det inn en nutse-trekker, som trengte reprasjon. Vi hadde heller ingen i reserve, så jeg fikk i oppgave å prøve å reparere dem.




Det første jeg gjorde var å skru av munnstykket, ta ut låsepinnen for gjengepinnen og gjengepinnen. Da så nutse-trekkeren slik ut -->

Da jeg hadde skrudd av dette så jeg at en pinne hadde knekt på en del inni nutse-trekkeren. Den andre nutse-trekkeren hadde Roger sett på og trodde at motoren var gåen. Vi bestemte oss for å skru opp denne og sjekke om denne delen var i orden i denne nutse-trekkeren, for så å kunne sette over på den jeg reparerte. Så jeg skrudde opp nutse-trekkerene og tok ut delen. Dette gjorde jeg ved å skru opp den sorte boksen bak på nutsetrekkeren <--. Deretter løsnet jeg en skrue inni hylsa ved å holde igjen bak med skralle og spesialpipe.

Da dette var gjort, kunne delen bare taes av :) dette gjorde jeg på begge nutse-trekkerene.

Bilde: Den ødelagte delen fra nutse-trekkeren som jeg reparerte og den hele delen ifra trekkeren Roger reparete. Vi bestemte oss for å flytte den hele delen til den jeg reparerte, siden vi viste at det var den eneste feilen på denne trekkeren og var usikre på feilen til den andre trekkeren.

Jeg hadde nå en del som var i orden og klar til å settes på nutse-trekkeren jeg reparete på. Alt var nå klart til å settes sammen igjen, jeg hadde lagt delene i rekkefølge ettersom jeg hadde tatt de fra hverandre så monteringen gikk lett ;)



Da jeg hadde montert sammen nutse-trekkeren igjen prøvde jeg den og den fungerte som den skulle :D Den brukes altså til å skru inn gjengede hylser i sekskant-hull.


Det var uke 27 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar